MENULIS UNTUK KEPUASAN DIRI, TAPI KADANGKALA HIDUP TERASA LEBIH INDAH BILA DAPAT MEMBAHAGIAKAN YANG LAIN.

Friday, May 27, 2011

cacamarba, i would appreciate if u could give ur opinions. :)

In da name of Allah da most gracious and da most merciful

Aku tak tahu kenapa main emosi sangat petang ni.

Hati rasa sebal. =.=’

Maybe ada setan main cucuk – cucuk dekat hati. Or maybe, biasalah symptom orang perempuan.

I wanna spill it, tapi tak tahu dengan siapa. Yes. Ada family. Ada kawan. Tapi sampai bila nak menyusahkan orang lagi? Everybody got their own problems kan.

And then, I found out, blog, yup apa guna ada blog tapi tak gunakan function nya to da fullest. And to be truth. I think blogging world tak pernah mengecewakan, at least, not yet. :)

Pernah tak korang experienced,

Korang buat sumthing, ahah, sumthing yang memang korang suka. SANGAT. And u did gave ur best untuk buat benda tu, maybe not enough untuk puaskan hati orang lain, but cukup untuk korang puaskan hati sendiri and gembira sengih sampai telinga sebab dah buat yang terbaik.


And then, datang someone, said that, kerja yang korang buat tu, biasa – biasa je, tak mencabar mana pun. That person is comparing ur work with sumone else, yang korang tahu, both kerja susah. The difference is, kerja macam orang tu, ada orang lain yang korang boleh rely, and kerja macam aku kena buat sorang-sorang, sebab korang takde orang bawah or organization under korang, memang boleh mintak tolong orang lain, but tak seronok kan susahkan orang?

Which I interpret as, dia tak hargai kerja aku, and maybe dia pandang rendah.

Today. After being ‘disentapkan’ secara tak sengaja macam tu,

*I guess aku bukan orang yang pendendam, but tak tahu kenapa. Sampai skrg aku still ingat ayat yang orang tu cakap.*

=.=’ im still doing da same thing again, buat kerja yang aku suka tu, oh to be précised, kerja yang orang tak appreciate tu, and I tell u, oh tak bagus untuk cerita kat sini, dat person is always being around, looking at me doing this job.

Entahlah.

Bodoh sangat ke aku? To repeat da same thing, “to let da banana to fruit two times” ? any opinion?

Bila kita buat benda yang kita suka, kita takkan rasa benda tu satu beban.

Tapi, kalau dah macamni? Agree,aku tak rasa beban langsung pun. But dalam hati still kadang-kadang akan sentap sendiri bila ingat apa yang orang tu cakap. Penat pujuk hati sendiri. Takpelah, aku rasa, habiskan dulu tanggungjawab. Then kita tutup buku. Cukuplah history setakat ni. Dun get me wrong, it doesn’t mean, im giving up already. Just, entahlah. Seems like apa yang orang tu cakap gives such a very great impact in my life.

Tahniahlah! Aku dah down gila, but remember aku bukan give up. Takde dalam kamus hidup pun dua patah perkataan tu.

Life must go on. Act like there’s nothing happen. Dun worry, I still could smile at you.

Just beware kawan-kawan, betullah lidah tu macam pedang. :)

And now, I feel like crying. T.T


Loser,



Maaf kalau saya menyinggung siapa-siapa. Serius. Maaf.



Benci.nak upload gambar dah tak boleh skrg, dashboard makin meroyan.


random thoughts for today : Pujian bukan lagi satu cara untuk menghargai sekarang ni.

alhamdulillah. glad to have such a very supportive family and friends around me. thanks ya Allah :')

and thanks korang-korang!

10 comments:

juzDYLL said...

errr..
pernah experienced la ct..
its ok jek kowt.
kalau ak cakap pk positiv jek,
tp still benda tu memang akn tersimpan dalam ati* xtaw bape lama*

but still, not everyone can understand us,
because they aren't in our shoes.
:)

-li.zue- said...

try to be positive,
but tulah, we can't be foreva strong kan,
there's time bila kita rasa lemah,
and time-time macamtu,
akan start sentap balik.

betullah kan.tak semua org paham apa yang kita rasa.

thnx dyll. thnx. :')

oranglidi said...

aiceh.. kalu aku pn sntap die ckp mcmtu. watdehel la.

jgn layan sgt org mcmni.. wat abeh tenaga je layan dan pikir pasal die.

-li.zue- said...

tak sampai hati lah lidi kalau nak buat macam tu.

dia baik je,
cuma. hmm. once dah terluka kan?
akan ingat sampai bila-bila.

thnx wei! ^^

tengoklah.malas nak cari pasal.huhu

cik sabon said...

bagi aku orang macam ni kau patut bagi jelingan sedas dua. dan tunggu kau jadi the HULK. #ehtakakutipu je. HAHA

yep. orang macam ni kau patut ignore je. yeah ignore. tu namanya dia jeles dengan kau zue. sebab kau boleh buat kerja kau much more better ALONE instead of others yang buat kerjanya bagus but minta tolong orang lain. see.. dia tu hanya jeles sebab kau AWESOME. heh.

dah tamau sedih sedih ni. dia buat macam tu sebab tergugat. and set dalam mind kau yang kau ni memang AWESOME..chill okay. 123, smile =))

-li.zue- said...

hmm. tergugat tu tak kot sab,
power dia lagi tinggi.


erk.aku rasa aku transform dah jd hulk tu.
tapi rasa mcm tak patut.
kinda kurang ajar.
and thats not my way.

sab.

TERIMA KASIH =')

Anonymous said...

aku lg suka blog lg satu tp x blh komen

-li.zue- said...

haha hai kapten.

ramai dh gak complain.
tunggulah satu masa nnt.
bila sampai seru.

Udy said...

sabar itu kan indah . :)


http://udy7.blogspot.com/2011/06/ujibakat-solehah-program-realiti.html

-li.zue- said...

thnx for da reminder ^^

Sign by Danasoft - Get Your Sign