MENULIS UNTUK KEPUASAN DIRI, TAPI KADANGKALA HIDUP TERASA LEBIH INDAH BILA DAPAT MEMBAHAGIAKAN YANG LAIN.

Sunday, April 5, 2009

saya JUARA.. anda bagaimana? waa.. siap dpt award~



yaa.. kenapa.. tak percaya? aku memang juara! ops.. bukan sebab namaku JOHAN ye! herm.. dan bkn juga sebab menang AF.. hahaa~ xpe2.. bacalah dulu.. baru tahu maa!

Ramai yang tak percaya bahawa mereka sebenarnya adalah juara.. haa ngaku jelah! u feel da same rite? dan anda juga seterusnya telah banyak kali menjadi juara dalam hidup cuma kita tidak bertindak sebagai juara. Takut... tak yakin...blablabla~

rasanya semua tahu asal kejadian manusia kan? hasil pertemuan sperma dari bapa dan telur (ovum) dari ibu.. semasa keluarnya air mani maka berenang-renanglah anda semua beserta beratus ribu sperma yang lain... huh revise biology seyh... ngeh3 maka terjadilah satu pertandingan yang hebat... lebih hebat dari sukan olimpik tau!! yelaa.. mana taknya..

1st... dlm pertandingan renang sukan olimpik.. hanya beberapa puluh peserta sahaja yang ambil bahagian.. tapi... pertandingan yang anda sertai membabitkan ratusan ribu peserta ...

2nd.. lorong renang Olimpik lurus.. bergarisan dan luas.. sedangkan pertandingan yang anda sertai lorongnya berliku2 hebat.. jauh.. penuh rintangan dan berhimpit2 dengan peserta yang lain..

3rd.. pertandingan renang Olimpik menjanjikan tiga pemenang... emas.. perak + gangsa.. pertandingan yang anda harungi hanya mempunyai satu pemenang sahaja yang akan terima .... ovum~

4th.. yang kalah di olimpik tidak berdepan maut.. tetapi pertandingan yang anda sertai.. KALAH = KEMATIAN..

5th.. menang di Olimpik.. terjamin mendapat hadiah dan pelbagai imbuhan.. tetapi anda belum pasti terus hidup.. banyak lagi rintangan dan dugaan yang bakal anda hadapi!

begitulah hebatnya pertandingan ini.. sehingga ramai yang tersangkut2 di ranjau perjalanan dan mati sebelum habis bertanding.. tapi.. anda terus mara.. dan mara.. mara.. hingga ke garisan penamat! namun bukan anda seorang ler... ramai lagi yang berebut2 untuk bercantum dgn telur.. hanya seorang sahaja pemenang... iaitu ANDA! herm.. kadang2 ada gak dua tau tiga pemenang... jadilah kembar~ bangga kan... ANDA JUARA...

waa... menang grand prize~

maka arakian.. bermulalah ujian dan cabaran yang baru... si ibu.. turun darah... keguguran.. tp juara? akan terus berpaut teguh di rahim ibu sehingga beberapa bulan.. walau dlm keadaan sarat.. ibu masih kuat bekerja.. sampai kadang2 tergelincir .. bergegarlah gantungan si juara tapi terus berpaut teguh sampai waktunya~

bila waktunya tiba... huh......... susahnya nak keluar! si JUARA bergerak mengasak.. sedikit demi sedikit.. kelihatan cahaya! nuurr gitu.. lagi... lagi... haa keluar pun.. waaaaa! waaaa!

tak kira melayu.. mamak.. jawa... aceh... cina ... india.. mat saleh.. negro.... jeritannya tetap sama!! waaaa! jeritan seorang juara~

datanglah si ayah membisikkan azan.. qamat... untuk saudara baru yg datang ke dunia... dan saudara baru pun terdengar bisikan... seni segala seni.... di cupin telinga.. seruan menyeru kejayaan!!

haiya'alal falah..... haiya'alal falah!!!

jadi.. apa tunggu lagi???? kejarlah kejayaan tu.. anda kan pernah jadi JUARA.....

"Dan sesungguhnya Kami telah menjadikan manusia dari pati tanah.. Kemudian kami jadikan dia dari air mani ( yg disimpan ) dalam tempat yang kukuh (rahim).. Kemudian mani itu Kami jadikan segumpal darah lalu segumpal darah itu Kami jadikan sepotong daging lalu sepotong daging itu Kami jadikan tulang lalu tulang itu Kami bungkus dengan daging kemudian dia Kami ciptakan makhluk yang lain ( manusia yang sempurna ). Maka Maha Suci Allah yang sebaik2 menciptakan" Surah Al-Mukminun : 12 - 14 _______________________________________________________________

hermm.. haa nilah award nya... terima kasih yaa JEED!
maka ku dengan baik hatinya mahu berikan award in kepada : jeng.. jeng.. jeng... ~ kalian yg berstatus WANITA di list blog ku.. korg bley amek dua2 taw! ngeh3 sori yaa kaum Adam sekalian.... hahaa~... award yg ini ntuk kaum ADAM...
_________________________________________________________________


tag iejan

ARAHAN --
Sila tag seramai orang yang boleh dengan nama penuh yang agak agak betul
& LELAKI tidak dibenarkan dalam Proses Tag Ini
& Hanya 5 ORANG SAHAJA dibenarkan

1.adila fadlin yaaqub (btoi ke eja ni?)
2.nurul sabrina sha'ari
3.nur syarafina abd malek
4.sajeedah ridhani bt?
5.aisyah nazirah shamsuri
6.fadhilah husin
7.siti hawa bt mohd nor
8.syahirahazmi
9.nurul husna tawfiq
10.alia ramlee
iejan... ku copy ajaa yaa!

++ NUR FARIHAH MOHD NASER++

5 benda yg harus dilakukan tiap hari

menonton tv
on9
baca newspaper
main game di hp
makan.. tido..minum... mandi..
kacau adeq!

-5 nama yang ada dalam otak anda ,
mak.. bile nk blek dri test?
iejan.. tag beliau ni!
awe... nk confirm jd g skul ke tak..
dayah... nk follow ke tak..
far... mak ko cmne?

5 perkara penting bila online ,

blog sendiri
blog org lain
email
ym
iluvislam

5 Perkara yang anda suka tentang diri anda,

jantung masih berdenyut otak masih berfungsi.. huhu sukalah~ hahaa...
sihat

alhamdulillah...

17 comments:

-syahirazmi- said...

tahniah2..
anda juara!!
bgtu jugak sy..=]
ngee~
wahh..nme saya btul laa~
syahirah bt azmi..
>what a nice name!<

ngeh3

lilolurve said...

yup2... kita dua juara beb!
ngeh3.. btol yaa??
yelaa.. klo tak ngamuk lah nnt yb ak nnt... ahakz..

ainazirah said...

weh.. kte bertanding bukan beratus ribu dh, berjuta2 wehh.. haha~
(revise bio) ngeh3~

lilolurve said...

huh... berjutaa yaa???
aisey.. xbwk calculator tyme tue..
hehee~

syara said...

ha..x p0..nseb baik eden ade copy satu widget (kotak ajaib/shoutbox)..itu y penting..hehehe..

ha..0kies..award~..
ye ye zue kasi award..

nurul_sabrina said...

hoho..

aku juara!

bez post ko ni..

boleh la aku bebel cite kat adik2 aku..

thanx ea..

ko bagi aku award kak?

thanx.

lilolurve said...

~syara...
aik.. de ke kotak ajaib tue?
xnmpak pun kak oi...
hehe

lilolurve said...

~sab..
ye2.. tazkirah ringkas ntuk adeq ko..
wes... ku dgr crita ini mase drjah 6 seyh!!

yup.. ak bg kamooo...

syara said...

AKU RASE AKU INGAT SAPE KASI MOTIVASI NI..USTAZAH ARRR...(MAK YAN)..WARDEN ASRAMA..TYME MOTIVASI FORM 3 EN..KAT SHAR0DZ.TATAW LA PLAK KO INGAT LAGI..PERGHH..BAGUS INGATAN KO ZUE!..DETAILS PLAK TUH.

~*~adila fadlin~*~ said...

bagus2 post ni..kite semua adalah juara..jadi ape lagi?

teruskan menjadi juara utk langkah seterusnye!!

huhu..

lilolurve said...

~syara..
ngeh3... yeke?
apsl ak xigt pun mak yan bg...
yg kuigt..
ak dgr cite mse drjah 6!
hahaa~

lilolurve said...

~alin
terus jgn tak terus!
muahaha...

~Ms. Iva~ said...

salah!!!

alia ramley la.. haha..

lilolurve said...

haa... ptotlah cm pelik jaa!!
sori2 kak..
huhu
jgn gigit aku yaa~

Annas Alias said...

juara? aha, betul tu. thx 4 da award.

lilolurve said...

yup2... btol2!
kita mmg juara even tak minum dumex!
wakaka~

okey2.. no hal~

raudhah_jannah said...

erm..oo.ni la sbb nk ayat kejadian manusia tu..hehe
bagos2 ade yg ni ade isi utk rohani~

Sign by Danasoft - Get Your Sign