MENULIS UNTUK KEPUASAN DIRI, TAPI KADANGKALA HIDUP TERASA LEBIH INDAH BILA DAPAT MEMBAHAGIAKAN YANG LAIN.

Sunday, March 20, 2011

Malam emas or Malam bina?



in da name of Allah da most gracious and da most merciful.

ENTRY KALI NI BANYAK BEBEL.

ahah.tadi baru balik beli baju dinner.lebur lagi duit mak gua.tee hee.*mak mintak sorry.nanti boleh belikan lagi.heheh* hajat di hati nak pakai t-shirt semata-mata masa dinner tak kesampaian. -.-' ingatkan kalau jadi AJK boleh aci redah pakai je t-shirt crew tu sampai malam.but, kita yang lemah ni kan just boleh plan, He got better plan for us.

talking about annual dinner.gua mesti teringat dinner zaman hingusan dulu. MALAM EMAS PASUM ;) *bajet sekarang matured lah kan? damn* tu dinner terbaik lah kot.hukaloh.padahal tu jelaa pun satu-satunya annual dinner ala-ala grand + meletop yang gua pernah pergi. adalah jugak dinner lain, tapi takdalah sampai naik remos sibuk nak beli baju segala bagai.

semangat gua sembang pasal Malam Emas.padahal orang lain kalau baca bukan paham pun.hahaha.takpe.tak kesah. paling-paling gua sendiri yang baca saplo.duapuloh.tigapuloh tahun nanti, dan gua confirm faham.gua boleh bayang nanti gua baca entry ni sambil sebelah tangan laju-laju kosongkan kotak tissue macam cabaran anda 60 saat.*gua nak time tu laki gua bagi sokongan sepenuhnya. i lap u habibi*

tapi macam haram jadahlah*tak baek mencarut* klakalah jugak kan.gua bukan budak pasum lagi nak semak-semak nak update pasal malam emas. tapi, with reference to apa yang bapak sedara gua, Oscar Wilde pernah bilang, Memory is the diary that we all carry about with us, maka di'cut'kan cerita, gua sampai sekarang still angkut lagi all those pieces of memory with me, simpan baik dalam encephalon.

suka dinner dulu.macam-macam benda jadi.gimik sini sana situ. time-time macamni, bila tinggal lagi seminggu, member-member duk sebok kalut carik baju. gua macam biasa, dh ajak mak belikan.jahat betul gua. sebelum majlis.kitorang semua kalut2 plan nak semua orang yang duduk kat table tu nanti pakai baju ikut theme, east meet west. tetiba rasa macam panjang sangat kalau nak cerita sejibik2.cut it off. forward mesin masa terus pergi malam tu.

taraa.my tablemates ended up pakai macam ni.



tapi.masing-masing ada cerita kelakar. keli, last-last pakai jugak kimono tu even awal-awal dialah yang paling takde baju, last-last amek kau.kebabom terus! sepasang dengan apel pulak tu.nasib tak panggil tok kadi nikahkan je kauorang malam tu.dahlah kauorang memang pakai baju pengantin. haha gam dengan baju melayu hitam sepasang. kecik dengan tuxedo lengkap.chaiya lah.macam ketua mafia.i loike! tapi budak laki tiga orang ni, puas jugaklah kitaorang budak pompuan menebeng almost everyday bawah blok laki, dengan harapan nak suh diorang pakai lawa2 malam tu. haha kauorang ingat tak? takpayah ingat.kelakar!

diba boncet lain cerita pulak.ke hulu ke hilir carik cheongsam.wuu.susah sebenarnya bila nak carik cheongsam untuk orang Melayu ni? kenapa susah.hehe tanya diba sendiri.tanya beego pun boleh kot! ;p alhamdulillah, last2 rezeki boncet.dapat jugak cheongsam, warna merah bak ang, cantik! doc jaja pulak, pakai dress yang mak beliau jahit.cool! si najwa pulak lain cerita.penat2 beli kain nak mintak mak cik taylor jahitkan dress, tapi last-last jadi, erk. macam kain balut cempedak pun ada. maka alkisah akhirnya najwa pakai kebaya putih malam tu, pakej dengan tudung putih. *woi.ingat senang ke nak tgk mak cik ni selitkan warna putih dalam pakaian beliau? haha* alia, mentang-mentang nama syarifah.amek kau, dressing arab terus! tapi tak sia-sia. ;) yang jimah pulak, bajet nak surprise baju, kunun-kunun bagi clue pakai ada genetik Jawa punya baju. so, lengkaplah theme east meet west, ada east, ada west.



tapi apa yang jadi malam tu.serious.lagi menarik kot. sayang je amma dengan mustak tak dapat duduk dlm table.buat bz jadi stage manager. haha ;p takpelah.janji ada gak kat situ. kitorang sume jadi AJK jugak malam tu.tapi ajk pendaftaran kan,dapatlah duduk kat table.tapi alkisahnya, kelam-kabut sangat jadi ajk. lambat tukar baju, tak memasal buat grand entrance after vvip.hoho.

malam tu, abians banyak duduk dekat-dekat. pandang kiri kanan depan belakang atas bawah sume ada kanak-kanak alam bina. meja depan, ada jejaka-jejaka je semua. ada ukka, akmal, arep, bali, molok..the rest tak ingat.hehe meja sebelah, ada beegay and his wife, mak cik kupau farzana, ada tomtom, ada aina, ada fickry, ada suju, ada zuhair, ada tinichan, erk.erk.yang lain lupa lagi. meja yang sebelah2 diorang, lagilah jangan tanya, tak ingat.rasanya ada deeya, tikah aisyah kot. tee hee mintak sorry!

meja beegay malam tu, kalo tak silap, kauorang semua kebetulan pakai black & white rite? instinct kuat gila! hebat2! erm.malam tu. jimah yang bajet nak buat surprise dengan baju jawanya tiba-tiba disurprisekan dengan ala-ala rombongan meminang cik kiah. mak datok, siapa tak terkejut bhai kalo tiba-tiba time tengah dinner, ada segerombolan *hyperbola* laki-laki tak ubah macam geng serizawa datang meja kau? hahah. hisam ni pun, datang propose bawak bonzer punya ramai.semua lengkap pakai suit hitam plak tu.*mati-mati aku ingat kau nak suruh diorang nyanyi lagu bila larut malam ke apa.hahaha* melodrama tahap dewa habislah, semua mata duk tumpu kat hisam and jimah, tu diaaa, tinggal habis orang duk buat persembahan robotik atas pentas tu.

nak lagi best, bila table kitaorang dapat best table award malam tu. ;) dan jadi lagi best bila alia menang queen of the night. dan lagi-lagi best bila manjung pulak yang menang king of the night.erk.erk.terlupa lah.tapi rasa macam huda, pun menang award jugak malam tu.best student eh? adoi.bunyi macam alambina tamak haloba. haha tapi.dah nama rezeki kan.ini time Dia nak bagi, kalo time Dia tak nak bagi, takde apalah. lepas tu, bila dah habis majlis, sebok sume naik atas pentas, snap picture with miss Anum. aisyh, alam bina memang menipulah kalo tak kenal miss anum kan. tapi sampai sekarang tak dapat gamba tu. sigh. takpe.memory lagi penting kan.malam tu jugak sbananya ada ramai abians yang perform, yang modern dance lain, sahaq dengan gitarnya, wani mia pun main violin gak kalau tak silap. maka malam itu jadi makin seronok!

and after all, these are all the reasons why i would rather call that night as Malam bina instead of Malam emas.tee hee

*okay.semua nama yang digunakan di atas bukan nama sebenar. haha boooooo!*

okay.orang lain jangan touching.gua memang assabiah lebih malam ni. ;p



time passed by. tahun ni, no more malam emas or malam bina. tahun ni, kita layan MAndeta pulak. masa dah berubah, and da same goes with the people. tahun ni tak dapat dinner sama bhai,masing-masing college lain-lain.kalau tahun lepas gua dinner dgn budak2 pasum, tahun ni dengan budak2 KUAZ. kalau tahun lepas, gua jadi ajk pendaftaran, tahun ni gua jadi ajk teknikal.kalau tahun lepas, gua duduk di table, tahun ni gua berdiri. kalau tahun lepas, gua duduk meja yang kena suluh-suluh sportlight lepas menang award, tahun ni rasanya macam ada keberangkalian untuk gua yang jadi tukang menyeportlightkan orang. kalau tahun lepas gua bereast meet west, tahun ni gua berlove is in the air.

Everybody has a past.
Everybody lives a present.
And Everybody deserves a future.

kita tak boleh jangka apa nak jadi. Hope MAndeta nanti pun best jugak! more pictures coming around.

----------------------------------------


Selemah Lemah Manusia Ialah Orang Yg Tak Boleh Mencari Sahabat Dan Orang Yang Lebih Lemah Dari Itu Ialah Orang Yg Mensia Siakan Sahabat Yg Telah Dicari
-Saidina Ali R.A-




janji nak update pasal Destina, tapi last-last update pasal dinner.aisyh.

sekarang gua tak tahu apa motif gua update entry panjang lebar macamni padahal assignment and report berderet menanti. -.-'


9 comments:

fairuz_yuz said...

hahahah...
umo wat dh lebih 18....
so leh la wt onar kan2~

mengimbas kembali memoir nmpk!
hehehe.....
mesti rindukan zmn dlu2 kan2..
zaman muda2 katanya...hahahhaha

per pown,hav fun plax dgn family KUAZ...
welcome to the club babe ^_^

-li.zue- said...

hahaha tulah pasal.
bila dah takde depan mata,
baru mengada nak rindu.
tak memasal dpt entry panjang lebar.


how yeahh.tengkiu3!
can't wait untuk mandeta.
dah habis event, jangan cabut lari,
gua nak ajak bergambar. ;)

*benci.ajk mesti tak smpt nk snap byk2 gamba*

desperate ruumate said...

waa ni rasa macam nak menitik ayaq mata ni ha. malam emas eeh malam bina memang malam terbaik ah. macam-macam benda berlaku malam tu. tapi kenangan tu sumpah tak boleh lupa. rugi tak dapat nak semeja dengan korang. hihi. takpe takpe, nanti lagi 10 tahun kita dinner alam bina lagi sekali versi veteran. hah time tu pakat bawak pasangan msg2. piwit! hikhik

i <3 abians!

Unknown said...

excited gilak nak dinner abians versi veteraaan~~

Duniakuabstrak said...

dinner.. masa untuk feLing-feeLing artis..hahaha

-li.zue- said...

tita.

tulah pasai.hang dgn jijie duk jauh gila.tapi aku igt time tu dh usaha contact korg nk kasi duk meja skali, tp xdpt gak kan.sob3.

wuuuu.time tu dtg bawak anak cucu dowh.lagi grand! bahahaha

-li.zue- said...

naqib.


agree wo! jom3!
mesti cm klaka tgk masing2 dh tua tapi sebok nk dressing bagai. hahahahaha


ayul.

hihi.takmo.artis slalunya dressing pelik3! tee hee

fairuz_yuz said...

hahhaha....amik gmbr tue perlu!
jgn riso,ad masa curi2 time kuar larh...

mlm tue la kna amik gmbr bykx1000...hahaha

Anonymous said...

how yeahhhh!
jangan lupa ye.wajib snap pic together paling2 20 gambar! hahaha


-zue-

Sign by Danasoft - Get Your Sign