MENULIS UNTUK KEPUASAN DIRI, TAPI KADANGKALA HIDUP TERASA LEBIH INDAH BILA DAPAT MEMBAHAGIAKAN YANG LAIN.

Sunday, November 28, 2010

hmm.belum ada yang cinta.


in da name of Allah da most gracious and da most merciful






sebulan tak update blog.woohoo! heh.boleh tahan loser gak aku.

hmm.keli share dekat fb.tiba-tiba rasa nak share dekat sini.cess.codo.nampak sangat takde bahan nak update blog. HA HA.

Cinta - Kita memang mengharapkan dia menjadi milik kita. Segala apa yang kita buat, kalau boleh nak dia tahu.. dan kita seboleh mungkin tak nak sakitkan hati dia. kita akan sentiasa berfikir tentang dirinya. (dalam erti lain : cinta di tujukan kepada seseorang yg kita selalu ingat dan mimpi.. Tanpanya kita akan rasa sunyi dan kita cintakan sepenuh jiwa dengan hati yg ikhlas kepadanya walaupun dia buat tak tau je)

Sayang - Kita memerlukan dia di masa kita mahukan seseorang untuk berkongsi rahsia dan kisah duka kita. selalunya kita akan sayangkan seseorang yang menjadi TELINGA kepada masalah kita. (dalam erti lain : sayang di tujukan kepada seseorang yang boleh membuangkan masa dia untuk mendengar dan memeningkan kepalanya dgn masalah kita dan kita jugak boleh menyakitkan hati dia kerana kita bukannya cinta kepadanya)

Suka - Kita sukakan dia kerana dia kelakar. Dia happy-go-lucky. Bila bersama dengan dia, kita rasa nak tergelak sampai nak pecah perut. Tapi, kita taklah rindu sangat kat dia bila tak berjumpa seminggu…(dalam erti lain : suka di tujukan kepada seseorang yang boleh menjadi pelawak kepada kita. Kita akan suruh dia diam sekirangnya kita dah nak pecah perut…)

Minat - Ada sesuatu pada dirinya yang menarik kita untuk mendekatinya.(dalam erti lain : minat ditujukan kepada seseorang yang ada sifat, peribadi atau barang yang kita mahukan…)

Tetapi kita kena ingat bahawa tanpa minat , suka dan sayang kita tidak akan CINTA pada seseorang itu… 

amacam? tepuk dada.tanya hati.simpan sendiri. dang! tak kuasa aku nak amek tahu.aku nak final exam.kena kejar cita-cita dulu baru kejar cinta.haha. cess.um selalu exam + cuti lambat daripada orang lain. *sigh.


Nabi kita SAW membaca di dalam doanya :

اللهم ارزقنى حبك وحب من احبك وحب مايقربنى الى حبك

واجعل حبك أحب الى من الماء البارد

Yaa Allah anugerahilah aku mencintai Engkau dan mencintai orang yang mencintai Engkau, dan anugerahilah aku kecintaan kepada apa saja yang dapat mendekatkan aku kepada mencintai Engkau, dan jadikanlah kecintaan kepada Engkau sebagai sesuatu yang paling aku cintai daripada (kecintaan kepada) air yang dingin.


esok aku exam,pray fer me.tengs. =)



hmmm.cinta lepas kahwin macam menarik kan?

7 comments:

DuniakuAbstrak said...

ececececeh

da lama jadi doktor cinta?

-li.zue- said...

wei ayul.

aku lah sebenarnya Dr.Love!

ko kenal tak? haha

erk.bukan dR rozmey ye. =p

Anonymous said...

gudluck untuk exam esk..
best sebernarnya cinta pas kawen bru nikmat....

MOFASAD said...

eeuuwwww

-li.zue- said...

anon.
trimas3! X)
wei.ko dah kawen eh? heheh.


farid.
mencik!!



haha.

Anonymous said...

aku tak kawen lagi la lizue....aku ni muda lg la...bwh umor....hahhahaah

Anonymous said...

"best sebernarnya cinta pas kawen bru nikmat...."


selalunya org bg nasihat based on experience.

hmmmmm.


bahahahaha. X)

::lizue::

Sign by Danasoft - Get Your Sign